Verdens beste og enkleste pastasaus

Jeg tør påstå at dette er verdens beste og enkleste pastasaus.
Siden jeg glemte å ta bilde i går så skal jeg få lagt ut det neste gang jeg lager den.
Den inneholder kalorier ja, og ikke kjempemye grønnsaker, men smaken er rett og slett fantastisk. Ingen tvil i mitt hode. Fløten kan byttes ut med laktosefri og du velger mellom kremfløte og matfløte.

Hvitløk etter smak. Jeg bruker en hel kinesisk uten fedd
1 løk
400 g strimlet biffkjøtt
1 boks tomatpuré
3 dl fløte etter ønske
salt og pepper, evt annet krydder.

Ha litt smør eller olje i panna. Stek hvitløk og løk til det blir mykt på ikke altfor sterk varme. Den skal ikke brennes. Ha i biffkjøtt. Stek kjøttet, ha i boksen med tomatpuré og så fløten. La det putre så smakene setter seg og så vips! Ferdig! Bon apetit!

Passer til alt fra hverdagsmiddag til barn til romantisk middag med et glass rødvin til.
Den er rett og slett fantastisk god.

God helg :-)




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Jo, du kan også smøre deg selv!

5 Mins Shaper fra helvete!

Frøken Bollerund