Jeg lurer på hvor mye terror som må til?

Jeg lurer på hvor mye terror som skal til før verden ikke lenger legger merke til det? For hva er vitsen med terror da?
Jeg lurer på om vi hadde hatt ekstremisme av den typen vi har nå hvis vi ikke hadde internett med mulighet til å kommunisere over hele verden slik vi gjør i dag? I gamle dager kriget land mot land eller folk mot folk. Nå kriger gærninger mot sitt eget folk, og ødelegger sin egen religion som de sier de tror på. Er internett og sosiale medier egentlig en god ting når det gjør det så lett å bli gærning?
Jeg lurer på om flere eller færre barn ville blitt drept hvis Vesten ikke blandet seg inn alle konflikter vi ikke kan løse? Og STARTET dem mange steder?
Jeg lurer på om verden hadde vært som den er hvis all ungdom som sliter hadde blitt fanget opp, tatt vare på, og havnet i et riktig miljø? For det er jo det det er snakk om. Å finne et miljø der noen vil ha deg? Enten det heter IS, nynazisme eller fotballklubb? Et sted hvor du er verdt noe for noen.
Jeg lurer på hva som har skjedd i verden de siste par årene når jeg nå er mindre redd Putin enn USA?
Jeg lurer på hvor vi er om 5 år? 3 år? 1 år? Og tør ikke tenke tanken. Jeg tror nemlig innerst inne at det blir mye verre enn de fleste av oss klarer å forestille oss. Så lev mens du kan! Og elsk mens du kan!
Hvilken verden er det vi gir videre til barna våre? Og når skal de kloke, vise, dyktige, store statslederne komme tilbake, våkne opp, sette seg i respekt, og gjøre verden til et vakkert sted igjen? Og jeg lurer på.. Var hele verden samtidig noen gang et vakkert sted? Eller er det bare jeg som har vært ekstremt bortskjemt som har vokst opp i et land der vi naivt har trodd at mennesker er gode?
Mennesker ER ikke gode. Mennesker har ALDRI vært bare gode. Vi vil alltid ha rett. Og vi vil ALLTID ha mer.
Finnes det en dummere rase enn den som utrydder seg selv? Hvem sa vi var intelligente? Intelligens-utstyret har vi fått, men ingen vet lenger hvordan det brukes.Det finnes INGEN dummere rase enn den som utrydder seg selv, og ødelegger det eneste stedet det er mulig å bo. ER DET ;MULIG Å VÆRE SÅ TJUKKE I HUET?

Jeg lurer på hvor mye terror som må til. Før det er nok?




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Jo, du kan også smøre deg selv!

5 Mins Shaper fra helvete!

Frøken Bollerund