Hei, det er meg.

Hei. Det er meg, Jeg skal bare fortelle at jeg hadde skikkelig god salat til middag i dag.
Hei, det er meg. Jeg skal til Tyrkia i august, også passer den gamle olabuksa igjen.
Hei, det er meg, Jeg skal gå tur nå for det er så fint vær.
Hei. jeg skal bare si at jeg sitter på t-banen, og at jeg måtte vente kjempelenge før jeg kom inn til tannlegen.
Hei. Det er meg. jeg skal bare si fra at det at jeg sa i går at jeg ikke lenger var i et forhold, det ble egentlig feil for det var egentlig lenge siden, men jeg hadde glemt å si fra.
Hei. Jeg skal bare si fra at jeg sitter og ser på Idol og drikker Cola Zero. Men jeg må si fra til mange skjønner du, så jeg har ikke tid til å prate mer.

Frøken Hermansen lurer litt på om hun skal begynne å ringe og oppdatere folk i steden for å skrive det på Facebook. Hun er litt lei av at jo mer hun er på Facebook og Twitter og Instagram og 500px, jo mindre snakker hun med folk. Derfor har hun slettet Twitter. Og 500px. Og den ene Instagram kontoen. Men ikke Facebook enda. Det er ikke så lett å bare slette Facebook når det er det eneste stedet man har alle man kjenner, og alle man noen gang har kjent... nesten... Men hun har lyst til å møte folk innimellom også. Utenfor huset, Utenfor dataskjermen. Utenfor Facebook.

Frøken Hermansen har vært på Facebook siden 2007. Det var så gøy å finne igjen alle og bli funnet igjen av alle. Å se på alles ektemenn og barn og se hvem som var i hvilken jobb og hvem som hadde vært på ferie hvor.

Ett av Frøken Hermansens første profilbilder. Minner litt om et gammelt klassebilde? :-)


Frøken Hermansen spilte Farmville på Facebook. Hun tjente Farmville-penger på melk og egg, og hjalp andre med å rydde på sine gårder og tjente mer. . Hun brukte til og med kredittkortet en gang for å kjøpe Farmville mynter for å kunne kjøpe en meget spesiell ku som ga mer melk enn de andre sånn at hun kunne tjene mer på den topp viktige bondegården. Frøken Hermansen slettet farmville den dagen hun regnet ut at en time om dagen blir to uker i strekk, dag og natt i løpet av et år.

Frøken Hermansen spilte også Parking Wars. Der kunne man parkere på ledig parkeringsplass på en annens profil og tjene Parking Wars penger som man kunne bruke på å kjøpe kulere bil. Og så var det om å gjøre å stå der lengst mulig men å flytte bilen før den som eide profilen oppdaget at hun hadde parkert der ulovlig for da tjente hun ingenting. Meget spennende. Og meget stressende. Og litt kjedelig når den hun hadde parkert hos sa at han eller hun hadde glemt å spille på et par uker.

Frøken Hermansen hadde også en Facebook hund. Den døde tror hun... Hun glemte å gi den mat og vann en god stund, men den var så søt da den logret og bjeffet da den fikk mat. Den het Figo.

Frøken Hermansen har også kjøpt og solgt venner og seg selv. Da var det om å gjøre å ha finest mulige bilder av seg selv, helst opp til fem forskjellige sånn at folk ville betale mest mulig. Noen kunne også kjøpe Frøken Hermansen og gi henne bort til noen andre, for eksempel en Sheik i Midtøsten. Det skjedde faktisk også. Men ettersom Frøken Hermansen husker så var det enten noen som bød over Sheiken for henne, eller så kjøpte Sheiken seg noen andre i steden.
Frøken Hermansen var veldig opptatt av å slåss for sine venner, og betalte mye for hver. Kjøpte dem tilbake hvis noen bød over, og solgte de hun ikke trengte sånn at hun kunne samle penger til de det var mest rift om. Frøken Hermansen hadde en kjekk kamerat som hun kriget om en god stund, og ble ganske godt kjent med den andre kvinnen som absolutt skulle by over hele tiden, Frøken Hermansen har enda denne kvinnen som Facebookvenn. Keep your enemies close? Hehehe....

Frøken Hermansen er ikke helt sikker på hvorfor hun er på Facebook? For å se hva andre gjør? For å fortelle hva hun gjør selv? For å vise fine bilder? Eller har det rett og slett blitt en moderne telefonkatalog der man har alle man kjenner hvis man trenger dem en dag?

Frøken Hermansen har bestemt seg for at neste gang hun skal oppdatere status så skal hun ringe noen og fortelle det i steden for.

Hei. Det er meg. Jeg har stått opp og er på vei til jobb.
Hei. Det er meg. jeg skal bare fortelle at jeg har kjøpt nye kule sko.
Hei. Nå har han derre Jens Stoltenberg driti seg ut igjen. Han bare lover og lover.
Hei. Det er meg. er det deg? Jeg har spist softis på jobben.
Hei. Det er meg. Jeg skal bare si at jeg har tatt et nytt bilde av meg selv som nå er det jeg kaller meg. Men det er fra 2008.

Frøken Hermansen lurer på hvem hun skal ringe først :-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Jo, du kan også smøre deg selv!

5 Mins Shaper fra helvete!

Frøken Bollerund